اخبار

هنگامه تردید در بازار پرریسک ارز (سرمقاله دکتر پیمان مولوی در سایت خبری تحلیلی کسب و کار )

 هنگامه تردید در بازار پرریسک ارز (سرمقاله دکتر پیمان مولوی در سایت خبری تحلیلی کسب و کار )
1399/11/12

 هنگامه تردید در بازار پرریسک ارز

 ماه هاست که بازار ارز در فاز نوسان به سر می برد و دلایل نوسانی بودن آن، این است که دلایل موثر بر قیمت ها در این بازار از بحث های فنی خارج شده و به سمت بحث های غیرفنی رفته است.
در فضایی که بحث فنی نیست، ریسک های زیادی که وجود دارد که از تصمیماتی ناشی می شود که خارج از حوزه فنی است. در این هنگام ما نمی توانیم تحلیل دقیقی از وضعیت بازار داشته باشیم زیرا سوالات بی پاسخ زیادی مطرح است. به عنوان مثال اینکه آیا پول های بلوکه شده آزاد می شود؟ اگر آزاد می شود به صورت تمام و کمال خواهد بود یا تنها بخشی از آن آزاد می شود؟ آیا این میزان دلار آزادشده به بازار تزریق خواهد شد؟ با تزریق این میزان ارز به بازار، قیمت آن کاهش خواهد یافت؟ آیا ما به سمتی که مذاکرات انجام می شود، خواهیم رفت؟ آیا اصلا مذاکراتی انجام خواهد شد؟ اخبار سیاسی چه تاثیری بر بازار ارز خواهد گذاشت؟
ازآنجا که ما جواب این سوالات را نمی دانیم، تنها به عنوان یک سرمایه گذار می توانیم بگوییم که حضور در این بازار بسیار پرریسک است. این گزاره ای است که وجود دارد و دلایل آن نیز نامشخص است. طبق چنین داده هایی، آینده بازار ارز در کوتاه مدت نامعلوم و بسیار پرریسک خواهد بود.