اخبار

کارگاه آنلاین آموزشی(تحلیل تخصصی بازار ها در سال 99)

کارگاه آنلاین آموزشی(تحلیل تخصصی بازار ها در سال 99)
1399/02/07

 تحلیل تخصصی بازار ها در سال 99

” من به شما می‌گویم چگونه ثروتمند شوید. درها را ببندید، وقتی همه حریص هستند، ترسان باشید و وقتی همه ترسیده‌اند شما حریص شوید. ”  وارن بافت

در هر اقتصادی بازارهای متفاوت با سایزهای متفاوت وجود دارند، بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری در اقتصاد ایران ، بازار سرمایه ، بازار  زمین و مسکن ، بازار ارز و طلا است و بعد از ان بازارهای خودرو و … قرار دارند.
این روزها که صف های خرید تابلو بورس را سبز رنگ کرده است و هر کسی به محض خرید سهام در بورس ایران سود می کند کسی به فکر بازارهای موازی نیست ، بازارهایی که با یک لحظه غفلت بازار سرمایه به سبب ورود نقدینگی زیاد بدانها و حرکت غیر قابل پیش بینی مردم هر کدام می توانند آبستن رشدهای بسیار زیاد و متحمل تورم گردند.
دیر یا زود همه بازارها بر می گردند، چرخه بازار های شامل رونق، رکود، سقوط و ریکاوری است و همواره این چرخه ها در حال حرکت هستند.

در وبینار تحلیل تخصصی بازارهای به بررسی بازارهای سرمایه، مسکن، طلا و ارز خواهیم پرداخت و سعی خواهیم کرد به روال گذشته قدرت تحلیل شما را ارتقاء دهیم و به سوالاتی زیر جوابی منطقی بدهیم:

در بازار مسکن سرمایه گذاری کنیم؟
در بازار ارز چطور؟
آیا در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنیم؟
آیا تمام دارایی ها را تبدیل به سهام کنیم؟
آیا بازار سرمایه سقوط می کند؟
آیا بازار طلا همانند سال ۹۷ و ۹۸ خواهد بود؟

امید است در تصمیم گیری ها به جای ایده آل ها بر روی اهداف متمرکز شویم.

این سوال هایی است که بسیار پرسیده می شوند ، سوال کنندگان با این که می دانند جواب به این سوالات بلی یا خیر نیستند برای تسکین عدم تحرک خود به دنبال جواب هستند و به راحتی در دام خطایـمرجع گرفتار می شوند، خطایی خانمان برانداز، نمی دانم چند نفر از شما تا به حال به خاطر حرف فلان اقتصاددان ، مسول و یا ریس اتحادیه … از خریدن خانه صرف نظر کرده اید و دیگر قدرت خرید ندارید؟
بدون درک روند اقتصاد کلان ایران، حرکت نقدینگی بین بازار ها و نحوه رشد آن ، بدون بررسی آمارهای مستدل جواب سوالات فوق دست نیافتنی است 

وبینار تحلیل بازارهای ۹۹ برای افرادی طراحی شده است که در بازار های مسکن ، ارز، طلا و بازار سرمایه سرگردانند.

عاقلانه‌ترین قانون در سرمایه‌گذاری این است: وقتی همه در حال فروش هستند، بخرید. وقتی همه در حال خرید هستند، بفروشید.

“The wisest rule in investment is: when others are selling, buy. When others are buying, sell.”

«Jonathan Sacks»

بازار مسکن

بسیاری همواره به سبب ثبات بازار مسکن برای سرمایه گذاری به سمت خرید ملک می روند ، اگر می خواهید که ملکی را بخرید و گوشه ای بیاندازید این تحلیل برای شما شاید مناسب نباشد اما اگر می خواهید از سرمایه گذاری خود بازده بگیرید این اطلاعات برای شما مفید خواهد بود
نمودار آگهی ها در تهران نشان می دهد بین ارزان ترین و گران ترین منطقه در استان، فاصله ای تقریبا ١٠ برابر وجود دارد. در حالی که منطقه یک با بیش از ٣٤ میلیون تومان به ازاء هر متر مربع، گران ترین املاک را دارد در حومه تهران این عدد به حدود ٣ میلیون و ٤٠٠ هزار تومان می رسد. از سوی دیگر در این نمودار دیده می شود که منطقه ٣ تهران از منطقه ٢ گران تر است. 
اینه یک سری داده هستند که اگر رابطه انها را درک نکنیم نمی توانیم از ان برای کسب بازده استفاده کنیم
چه رابطه ای بین تعداد آگهی ها و جریان ورود نقدینگی در سطح شهر وجود دارد ، در نمودار بالا می بینید که قیمت های هر متر مربع در تهران گاها تا ۱۰ برابر هم است ، میزان و تعداد معاملات نیز بسیار متفاوت است ، وقتی شرایط اقتصاد کلان نا مناسب باشد ، قدرت خرید کم باشد بیشترین حجم پول که ریسک نمی کند و وارد بازار بورس نمی شود و می خواهد وارد بازار مسکن شود به کدام مناطق رجوع خواهد کرد؟

چه استراتژی برای خرید خانه با پول کم داشته باشیم؟

اجاره دادن خانـه بلافاصلـه پـس از خرید آن، یکـی از راه کارهایـی است که برخـی افراد مجبـور به اسـتفـاده از آن می شوند. زمانی که مجموع پول نقد و وام برای خرید خانه کم است می توان از این راهکار استفاده کرد. 
بدین ترتیب مهم است خانه ای که خریداری می شود، به چه قیمتی اجاره (رهن) می رود.نسبت رهن به خرید در مناطق مختلف هر شهر، میزان متفاوتی دارد که معمولا از عددی میان ۰٫۰۶ تا ۰٫۲ در نوسان است. به بیان دیگر می توان بین ۶ تا ۲۰ درصد قیمت خرید ملک را از طریق رهن آن، تامین کرد. همان گونه که می بینید این دامنه، بسیار بزرگ و عددی که به دست می دهد، تاثیرگذار است. به همین دلیل مهم است که در کدام ناحیه از هر شهر، ملکی خریداری می شود.

چه بسیار افرادی که با ۱۵۰ م ت در تهران در سال ۹۷ خانه دار شدند و حال از امنیت اقتصادی بهتری نسبت به دیگران برخوردارند این روند را با داشتن استراتژی مناسب می توان ادامه داد.

در روز پنجشنبه در بررسی بازار مسکن به این موارد اشاره خواهد شد
به دوستان علاقمند به خانه دار شدن و یا سرمایه گذاری در مسکن اطلاع دهید

در #وبینارهای تحلیل اقتصاد ایران به صورت کلی به تاثیر اقتصاد کلان بر بازار ها پرداختیم اما در سری پنجم به #تحلیل بازارهای سال ۹۹ به صورت جداگانه خواهیم پرداخت
بازار #مسکن
بازار #طلا
بازار#ارز
بازار #سرمایه
و سعی خواهیم کرد چشم انداز بازارهای را با رویکرد اجرایی با شما در میان بگذاریم.
سال ۹۹ با یک استراتژی درست می تواند فرصت طلایی برای ایجاد #بازده برای شما باشد!

اگر نمی‌توانید ضرر 20 درصدی را در بازار سهام تصور کنید، نباید وارد سهام شوید.

«جان بوگل»

“If you have trouble imagining a 20% loss in the stock market, you shouldn’t be in stocks.”

«John Bogle»

جهت ثبت نام در وبینار لینک زیر کلیک نمائید

لینک ثبت نام