اخبار

کارگاه آنلاین آموزشی (هنر تفکر خارج از چارچوب : ریسک . سرمایه گذاری و اقتصاد)

کارگاه آنلاین آموزشی (هنر تفکر خارج از چارچوب : ریسک . سرمایه گذاری و اقتصاد)
1398/12/22

هنر تفکر خارج از چارچوب : ریسک . سرمایه گذاری و اقتصاد

هر چه سریع تر متوجه شوید که شناختی از دنیا ندارید. به شناخت بهتری از دنیا می رسید. (رولف دوبلی)

هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی را حتما خوانده اید با ترجمه عادل فردوسی پور بزرگ ، این کتاب در نحوه تفکر و زاویه دیدن تلاشی بسیار دارد.
در آکادمی تامین مالی و سرمایه گذاری مولوی در باب هنر تفکر خارج از چارچوب در  باب ریسک ، سرمایه گذاری و اقتصاد با شما خواهیم بود
در این وبینار به نحوه مدیریت ریسک و هنر دیدن آنچه دیگران نمی بینند صحبت خواهد شد، در سرمایه گذاری چگونه می توان متفاوت دید و متفاوت عمل کر؟
همچنین در اقتصاد ، اقتصاد بیمار این روزهای ایران چطور باید به جای تکرار مکررات بر روی تفاوتها تکیه کرد و هنر به خرج داد.
طراحی این دوره را دکتر پیمان مولوی فارغ التحصیل دانشگاه اسکس انگلستان ، بنیانگذار سرمایه گذاری مولوی و مدیر یورواگزیم اسپانیا انجام داده اند و برای بار اول
به صورت وبیناری در روز چهارشنبه 26 اسفند  برگزار خواهد گردید.
در این رویداد از #ملکومگلدول نویسنده نقطه اوج  تا نسیم نیکلاس طالب نویسنده قوی سیاه به نکاتی در باب اقتصاد ، سرمایه گذاری و ریسک خواهیم پرداخت.

چرا برخی ایده های سرمایه ‏گذاری به سرعت فراگیر می شوند و یا طرحی تجاری سریع بین مردم جا باز می کند؟ آیا بدان به صورت دقیق فکر کرده اید؟
یا شما هم معتقد به شانس و اقبال هستید؟
در دنیای سرمایه گذاری تقریبا شانس هم بی حساب و کتاب به سراغ شما نمی آید.
چرا بعضی از ایده‌ها به‌طور ویروسی گسترده و فراگیر می‌شوند، اما برخی از ایده‌ها خیر؟ ملکوم  گلدول این مسئله را در قالب ایده‌ای با عنوان نقطه‌ی شروع توضیح می‌دهد. لحظه‌ای جادویی که از آن نقطه به‌بعد یک ایده یا اتفاق کوچک، ناگهان فراگیر یا یک رفتار اجتماعی تبدیل به یک اپیدمی اجتماعی می‌شود و مانند آتش‌سوزی به‌سرعت پیش می‌رود. درست مثل یک فرد بیمار که با انتقال ویروس به افراد دیگر ممکن است به‌تدریج سبب فراگیر شدن آن ویروس در سطح جامعه شود. نطقه‌ی شروع جایی است که ناگهان افراد زیادی درگیر این ویروس می‌شوند. گلدول اعتقاد دارد که ایده‌ها، پیام‌ها، محصولات و رفتارها همچون ویروس در میان مردم پخش می‌شوند. همان‌طور که ویروس از جایی به‌بعد (که همان نقطه‌ی شروع است) به‌سرعت میان عموم منتشر می‌شود و دیگر نمی‌شود جلوی انتشار آن را گرفت، ایده‌ها نیز به‌همین صورت فراگیر و همگانی می‌شوند.
در وبینار هنر تفکر خارج از چارچوب در باب ریسک سرمایه گذاری و اقتصاد صحبت خواهیم کرد، چگونه نگرش اشتباه منتج به نتایج اشتباه می شود، از ملکوم گلدول خواهیم آموخت ، از نقطه اوج و چگونه می توان یک ایده تجاری را فراگیر کرد

هر روز کارشناسان با پیش بینی هایشان ما را بمباران می کنند; اما آن ها چقدر قابل اعتمادند؟
تا چندسال قبل; کسی به خودش زحمت نمیداد این پیشبینی ها را بررسی کند تا اینکه philip tetlock دست به کار شد.
او در یک دوره‌ی ده ساله ۲۸۳۶۱ پیش بینی را از ۲۸۴ نفر، که خود را متخصص میدانستند; ارزیابی کرد.
نتیجه: متخصصان به لحاظ دقت; فقط اندکی بهتر از کسی که به صورت تصادفی پیش بینی می کند عمل کرده بودند و از بین آنها; بدترین پیش بینی مربوط به نابودی و فروپاشی بود.
جان کنت گالبریث ( John Kenneth Galbraith) اقتصاددان دانشگاه هاروارد، نوشته است:
دو نوع کارشناس پیش بینی داریم؛ آنهایی که نمی دانند و آنهایی که نمی دانند که نمی دانند.
رولف دوبلی

وبینار هنر شفاف اندیشیدن اقتصادی و سرمایه گذاری با رویکرد مدیریت ریسکهای اقتصادی در ایران
هنر شفاف نديشيدن : ریسک ، سرمایه گذاری و اقتصاد

هر چه سریع تر متوجه شوید که شناختی از دنیا ندارید. به شناخت بهتری از دنیا می رسید. (رولف دوبلی) فقط 2 روز تا برگزاري وبينار اقتصادي باقي مانده
در آکادمی تامین مالی و سرمایه گذاری مولوی در باب هنر تفکر خارج از چارچوب در  باب ریسک ، سرمایه گذاری و اقتصاد با شما خواهیم بود
در این وبینار به نحوه مدیریت ریسک و هنر دیدن آنچه دیگران نمی بینند صحبت خواهد شد، در سرمایه گذاری چگونه می توان متفاوت دید و متفاوت عمل کر؟
زمان : روز دوشنبه 26 اسفند 1398
ساعت:19 الی 21
جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمائید: